(PERTEMUAN KE 202) KUATKANLAH AKU YA ALLAH YA RABB

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

Wahai Khaliqku yang Maha Kuasa

Aku mohon kepadaMu kekuatan,

Untuk menghadapi ujianMu

Menanti suatu kepastian,

Yang aku sendiri tidak pasti akan natijahnya,

Ya Allah Kuatkanlah aku,

Karena aku terlalu lemah,

Jangan ya Allah kau biarkan aku tewas

Kuatkanlah hatiku menempuhinya

Jujur aku katakan ya Allah, Aku terlalu takut,

Takut dengan kenyataan,

Yang aku sangsi akibatnya

Yang menakutkan atau menenangkan

Ya Allah, Kiranya diri ini lupa akan dirimu

Ingatkanlah aku ya Allah

Jika aku menangis kau usapkanlah

Air mata tangis ku,

Karena aku tak mampu lakukanya sendiri.

Ya Allah, Bantulah aku

Aku tiada lagi tempat bergantung,

Hanya Kau yang berkuasa,

Kau jualah yang mengetahui segalanya,

Kau jualah yang memegang hidup dan ajalku.

Aku merayu Ya Allah,

Jadikanlah kesudahan yang terbaik bagi umurku,




Kirimkan teman lain ingin ikut membaca juga. Terimakasih

0 komentar:

Posting Komentar